Inhoud

Werkveld

Meer info

Video

Digital Marketing

Wil je begrijpen hoe organisaties als Coolblue, Bol.com, Facebook, Booking.com, Google en AirBnb data gebruiken om online succesvol te zijn en wil je kennis maken met allerlei nieuwe technologieën op dit gebied?

Kennis op het snijvlak van data, marketing en ICT wordt steeds belangrijker, dus als je niet bang bent om jezelf onder te dompelen in het vakgebied digital marketing & data, dan is de minor Digital Marketing écht iets voor jou.

“Onze studenten vormen de spil van moderne marketing afdelingen, waarbij de rol van techniek en het inzetten van data nog steeds belangrijker wordt. Het tekort aan professionals op dit gebied biedt onze studenten mooie kansen”

Koen Suilen - coördinator minor Digital Marketing

Inhoud

In deze minor staan real life cases, gastcolleges, inspirerende werkvormen en vooral veel doen centraal. De minor is opgezet in samenwerking met onze Partners in Education en relevante spelers in het werkveld. Het curriculum sluit dus goed aan op de vraag vanuit de praktijk.

De focus in de minor ligt op de combinatie van moderne ICT-middelen, data en marketing. Zo leer je over:

  • Webanalytics
  • Customer journeys en klantprofielen
  • Key Performance Indicators (KPI)
  • Conversie-optimalisatie
  • Data-analyse, -verrijking en –visualisatie
  • (Web)development en nieuwe digitale tools zoals chatbots en voice-assistants
  • Usability, neuromarketing en design

In de minor Digital Marketing gaan studenten met diverse achtergronden met elkaar aan de slag en van elkaar leren. Gastsprekers zijn eerder regel dan uitzondering.

Als student werk je met praktijkvoorbeelden van digital marketingbureaus, webshops, startups en andere grote spelers uit de digital marketingwereld. Daarnaast verwachten we van je dat je externe certificeringen behaalt, zoals Google Analytics. Ook verwachten we dat je buiten de muren van de opleiding gaat kijken bij evenementen of congressen.

Werkveld

Dat het werkveld staat te springen om digital marketing professionals blijkt wel uit recente onderzoeken en beschikbare vacatures. De combi van echte projecten, externe certificaten en actuele kennis en workshops maken dit een minor die uitstekend aansluit op de wensen van het werkveld.

Na de minor herken je signalen van de doelgroep door middel van het gebruik van data en zet je tools in om deze op de juiste tijd en plaats te bereiken. Bedrijven kijken uit naar studenten die deze specialistische kennis en vaardigheden kunnen toepassen en data-driven marketing écht begrijpen.

Meer info

Minorregeling

Hier kun je de minorregeling voor 2019-2020 downloaden. Het doel van de minorregeling is je te informeren over wat je als student gaat leren in de minor, hoe de toetsing er uit ziet en wanneer je de minor hebt afgerond. Aan de tekst in de minorregeling kunnen studenten rechten ontlenen.

Toetsing

Digital marketing wordt getoetst door middel van een portfolio waarin je je bewijzen voor de leerdoelen verzamelt en voorziet van reflecties en feedback.

Rooster

De einddatum van deze minor is gelijk aan de laatste lesdag van het semester.

Deze minor wordt alleen in het Nederlands aangeboden.

Inschijfdatum

Minor najaar 2020: uiterlijk 30 juni 2020 via www.fontys.nl/minoraanbod.

Voor meer informatie: Koen Suilen, telefoon: 06 12192565 of stuur een mail aan:| k.suilen@fontys.nl